Her ovenfor ser I det meste af bestyrelsen i verdensforetagendet CONFETTI CPH. Utroligt, at den samling tosser rent faktisk kan bruges til noget fornuftigt, right? Men ikke desto mindre. 😉
På billedet mangler selvfølgelig vores seje agent, Christina Barré, og så hendes kontormus – de uundværlige campaign managers. Jeps, titler skal åbenbart helst udtales på engelsk for tiden.

For nylig har jeg modtaget en del spørgsmål omkring vores lille bloggerforetagende, og jeg synes jo, det er noget så flatterende at også den faglige side af min lille netbiks kan interessere, så det fortæller jeg meget gerne om. Faktisk er hele forretingsdelen af at drive en blog jo også noget af det, jeg synes er spændende. Det var jo også derfor, at jeg blev digitalredaktør på ELLE tilbage i 2010, kan man sige. Det er bare cirka 10.000 gange sjovere at være egen chef over eget indhold, skulle jeg hilse og sige!

Men, okay, lemme tell you:
CONFETTI fik sådan set sin begyndelse allerede i foråret 2017. Jeg var til frokost med Christina Barré, som jeg har kendt, siden jeg kom i stald hos Bloggers Delight i 2014. Det var faktisk hende, der lokkede mig ind i stalden. Jeg sagde til hende, at jeg manglede en agent, men jeg havde ikke lyst til at blive en del af et af de eksisterende agenturer igen. Jeg havde ikke lyst til at være en del af en bloggertrup på mange forskellige bloggere og influenter, men jeg ville bare gerne have en agent. Og helst hende. Christina sad jo på det tidspunkt stadig hos Bloggers Delight, og det havde hun egentlig ikke tænkt sig at stoppe med, men jeg fik vist alligevel tandhjulene til at rotere lidt på første etage hos blondinen med den høje latter og alle de andre charmerende karaktertræk. Hun lovede at koge videre på tanken, og vi talte selvfølgelig om, at Christina ville blive umådeligt mager, hvis hun skulle ernære sig ved kun at være min agent. Men vi aftalte at tænke videre og snakkes ved.
Ugen efter skete der så det ubegribelige. Jeg talte med Cana, som havde fået fuldkommen samme idé. Hun og Sneglcille havde i sinde at spørge Christina Barré, om ikke hun kunne tænke sig at sige sit job op og blive agent for de to og så – hvis vi var game på det – også mig og Christina Dueholm. Jeg hoppede højt op i luften og dansede omkring i min stue på Nørregade, for jeg kunne simpelthen ikke forestille mig nogen mere golden kombination! Begge Christina’er var selvfølgelig med på idéen, og sådan blev CONFETTI grundlagt!

Rollefordelingen i CONFETTI CPH er sådan, at vi alle fem har hvert vores firma. Vi fire bloggere har hver vores blog, og Christina Barré ejer CONFETTI CPH. Christina Barré får en fastlagt procentdel af alle de samarbejder, vi bloggere laver, og når et samarbejde er afsluttet, sender hun en faktura til os, og vi sender en faktura til kunden.
Både Cana, Cecilie, Christina Dueholm og jeg har alle fire været under Christinas vinge før, da vi var hos Bloggers Delight, og vi er også alle sammen blevet ved med at være venner med Christina i tiden efter, at vi er stoppet der. Christina Barré har fulgt med i alle vores blogs i flere år, og vi har sådan set alle sammen hele tiden været venner. Det betyder, at Barré kender vores blogs og vores temperamenter sindssygt godt, og det gør, at tingene glider enormt nemt. Barré ved eksempelvis, at Christina Dueholm skal have sine mails i god tid, da hun kan være langt tid om at svare, og jeg skal eksempelvis have alt stillet overskueligt op, da jeg er et impulsivt rodehoved, der ellers har tendens til at glemme mine aftaler.
Vi har desuden alle sammen lavet en intern aftale om, at der ikke må komme nye bloggere ind i CONFETTI, uden at vi alle sammen er enige om, at det er en god idé. Vi vil alle sammen meget gerne undgå, at CONFETTI pludselig bliver kæmpestort, sådan at den personlige kontakt ryger fløjten. Det er netop dén, synes vi, der gør, at CONFETTI er noget andet end andre agenturer i vores bette branche. Alle vores samarbejder er personlige, og forud for dem går aftaler direkte med os og med Barré. Det er ikke et tilbud om en kampagne, der ryger ud til 20 bloggere på én gang, men noget, der er afmålt efter præcis vores blogs.
Udover Christina Barré indeholder “hovedkontoret” i CONFETTI CPH en campaign manager ved navn Sarah, som desværre snart går på barsel, men som bliver afløst af to nye ladies, som jeg ikke kender så godt endnu. Det er campaign manageren, der sørger for kontakt mellem eksempelvis mig og kunden, når kampagnen forløber. Et godt eksempel er, at hvis jeg nu har glemt et hashtag på en Instagram-post (det sker altså… Løbende.), så er det Sarah, de hiver fat i, og så kommer hun efter mig. Christina Barré bruger så i stedet sin tid (og sit indgående kendskab til os og vores blogs) til at finde de perfekte samarbejdspartnere og lave kampagner, der passer prima til os. Det spiller fandme!

CONFETTI er det bedste setup, jeg nogensinde har været i på blogfronten, og jeg glæder mig helt vildt, til vi kommer til at dele kontor sammen fra her til sommer. Der er så meget god, kreativ energi, og alle damerne i CONFETTI er meget forskellige, og den slags lærer man i sandhed at sætte pris på, jo ældre man bliver. 😉 Det er så godt!

Spørgsmål modtages og besvares herunder, hvis sådanne skulle forekomme! 🙂