10967917_10153146915336886_1386326485_nJeg var så bange for at komme til at savne ‘Sex and the City’-hysteriet, men så kom ’50 Shades of Grey’ og unitede kvinder verden over!
Jeg har ikke læst bøgerne og er slet ikke rigtigt med på hypen (nogle af mine ELLE-kolleger læste dem og var helt oppe at ringe. Jeg har navneforbud i sagen), men jeg elsker hypes! Så da Baileys inviterede mig på en Girls Night Out magen til den, jeg udloddede her på bloggen (som finder sted i aften! Følg med i Frederikkes dame-aften, som topper min: Hun har limousine! på Instagram fra kl. 17.30 på @frederikkebt), gik jeg all in og inviterede en flok veninder med, der har læst bøgerne, og så fik den fuld æde på stiletter og girl talk!

Lige lidt hjemlig hygge inden filmen ... ;-)
Lige lidt hjemlig hygge inden filmen … 😉

10997092_10153146915806886_440206270_nVi spiste på fantastiske restaurant Llama. Jeg har spist der før og været lettere ubegejstret for deres cuisine, men denne gang fik jeg tigerrejer og kæmpe-bøf serveret med riiigelige mængder alkohol, og den restaurant er bare så PÆN! Og så er akustikken således, at man rent faktisk kan høre, hvad hinanden siger, og det er efterhånden en sjældenhed på københavnske beværtninger.

Efter middagen tog vi ned i Imperial, hvor vi mødtes med det, der lignede halvdelen af Københavns kvindelige befolkning. Jeg så én mand. Jeg spurgte ham, hvad han lavede, og han svarede, at han da var i biffen! Jeg tænker, at sådan en mand har regnet den godt ud. For der var ikke et tørt stolesæde, da rulleteksterne afbrød den kollektive forførelse i salen, og der må da have været et par singler imellem… 😉

Sidder klar på række 10!
Sidder klar på række 10!

Jeg synes, filmen var god! Jeg havde jo ingen bog, der kunne skuffe mig over, hvordan historien blev gengivet, og jeg elskede Dakota Johnsons lidt sutteskæve fortænder, der som de eneste i Hollywood ikke er blevet rettet og bleget (endnu)…
Og jeg synes, Jamie Dornan var lækker og indelukket på en sexet måde, men jeg sad altså hele filmen igennem og tænkte, at min egen mand kunne have gjort hele lortet bedre! Sorry, I know, jeg er gift med ham, men det gør jo også, at jeg ved, hvad jeg snakker om. 😉

Mr. Lange vs. Mr. Grey ... ;-)
Mr. Lange vs. Mr. Grey … 😉

Jeg var lidt spændt på hele sex-balladen, for i bund og grund gider jeg ikke rigtigt se på pikke og patter i biffen. Jeg vil bare gerne grine eller gyse og komme ud bagefter og være i godt humør. Ikke at pikke gør mig misfornøjet. Men jeg gider for eksempel heller ikke se Nymphomania. Hverken Directors Cut eller normalt Cut.
Men jeg vil sige så meget om sexscenerne i ’50 Shades og Grey’, at jeg tror ikke, den yndige frk. Steele blev udsat for noget i den film, som de fleste tøser ikke også har prøvet i virkeligheden. Blot uden så mange rekvisitter, that is. 😉
Ahr, og dog. Det er nu nok med undtagelse af den sidste scene i “Legeværelset” …

Jeg vil klart anbefale filmen! Jeg synes, den er underholdende, og det overrasker mig, hvor meget jeg har lyst til at se mere til Dakota Johnson. Hun var autentisk og realistisk, og så havde hun lidt skæve knæ og som nævnt ditto tænder, hvilket er så dejligt at se. Jeg håber ikke, hun laver en Hollywood og om et år dukker op med blonde lokker, blege bisser og ny næse. Og jeg elsker, at hun hedder ‘Anastasia’ i fortællingen! Det er så MEGET det navn, en seksuelt frustreret husmor finder på, når hun sidder der ved hakkebrættet og er (skrive)lysten og opstemt …
Men når det er sagt, vil jeg helst komme ud af biografen og have et smil på læben over historien. Det er ikke fordi, jeg favoriserer romantiske komedier, jeg elsker blod! Det skal bare helst dryppe fra en (lækker) massemorders skærpede kniv, ikke falde på slagmarken i en autobiografisk krigsfilm. Og ikke noget (ALDRIG noget) med kræft eller børn, der dør.
Og denne film indeholder ingen af delene, men jeg var alligevel lidt trist bagefter. Over historien, I mean. Den endte ikke lykkeligt.

Men det betyder jo bare, at jeg er nødt til at se to’eren. Og tre’eren… Og så krydse fingre for, at de får hinanden i enden. Eller noget. 😉

Med ønsket om en vidunderlig fredag! Jeg har heldigvis en lille smule tømmermænd, hvilket betyder, at intet feder. 😀