10945915_10153116254631886_1259611982_n

Billedet til højre, som er nappet fra Lotte Arndals bog ‘Styrketræning for kvinder’ kalder hun selv for sit Flashdance-moment. Det forstår man jo godt. 😉

Indlægget er lavet i samarbejde med Arndal Fitness & Spa og Politikens Forlag

Nu begynder det satme at ligne noget nede hos Flotte-Lotte! Hvis jeg da må have lov at sige det selv! Og det behøver jeg faktisk ikke engang, Lotte roser mig hver gang, jeg kommer til træning. Hun synes, jeg begynder at se rigtigt godt ud, siger hun. Og et eller andet sted roser hun vel sig selv med den udtalelse, tænker jeg, så jeg bakker hende op! 🙂
Vi gemmer efterbillederne til efter de 12 uger, men før-billederne af mig kan ses her.

Lottes trænings-program, som jo løber over 12 uger, er sammensat af tre intervaller, om man vil, og jeg er midt i nummer to. Det første interval løbe over den første måned (mit blev trukket lidt i langdrag grundet en juleferie og noget sygdom, der faldt lige i måsen af hinanden), og den tid brugte Lotte på at forberede min krop. Gøre den stærkere, så jeg ikke fuckede med noget, når vi senere skulle have gang i de tunge vægte.
Egentlig fungerede det også ret godt sådan rent psykologisk, da jeg jo aldrig har trænet før og var en smule hunderæd for ikke at kunne finde ud af en skid. Men fordi programmet var ret let at gennemføre og ikke vildt udfordrende for fysikken heller, gik jeg ret hurtigt hjem med en følelse af, at jeg sgu da er en haj i et træningscenter!

Efter min midtvejsmåling, hvor vi fandt ud af, at jeg er svundet en smule ind, har fået flere muskler og har forbedret mit kondital fra 31 til 35,5 (hvilket blev fejret med donuts. Det siger sig selv – se selv her), tog fanden ved Lotte!
Hun gav mig et nyt træningsprogram, som slog mig ihjel. Det var forrige mandag, og jeg overvejede at skrive et indlæg, der handlede om, at jeg slet ikke kan lide hende alligevel. Det kan jeg nu godt, men det var så hårdt, at jeg var helt ked af det bagefter. Jeg følte mig dårlig til tingene og mega ustærk. Men allerede gangen efter kunne jeg finde ud af alle øvelserne, og nu, bare 14 dage senere, ser min krop pludselig markant anderledes ud. Synes jeg selv. Og nej, jeg træner ikke for udseendets skyld, men det er satme da en nice bonus pludselig at have ben, der ser stærke ud (that never happened before!) og skuldre og arme, der er runde og markerede af muskler! Desuden er min mave totalt flad! Det er helt tosset… Der er stadig fedt på, men den er stærk indenunder. I love it!
Fordi Lotte først koncentrerede min træning om at styrke min krop – og i særdeleshed min arme ryg – kan jeg nu løfte de vægte, der skal til, for at man kan se resultater mega-hurtigt, så jeg er spændt på, hvor vi ender henne … 😉

Programmet, som jeg træner efter, er bygget op efter den samme model, som alle, der får lavet program hos Arndal Fitness & Spa, træner efter. Og det er også det, Lotte beskriver i sin nye bog ‘Styrketræning for kvinder’. Det er intervaltræning!
Jeg har ti øvelser, som jeg alle skal lave to omgang af hver. Og alle øvelserne skal typisk gentages 10, 15 eller 20 gange. Jeg starter med at varme op ved at løbe i fem minutter i mit eget tempo, og så laver jeg de to første øvelser på skift. Altså først 20 af A, så 10 af B, så igen 20 af A og derefter de sidste 10 af B. You get the picture. 😉
Derefter skal jeg løbe i to minutter, hvor løbebåndet er indstillet, så der er en stigning på 4 og en hastighed på 10. Det er hårdt (for mig), men jeg skal kun løbe i TO minutter! Det kan man godt lige klare, når man ved, at man snart er færdig.
Derefter skal jeg lave øvelse C og D, og så løber jeg igen. I alt løber jeg altså 5 intervaller af 2 minutter og laver i alt ti forskellige øvelser ind imellem det. Og så slutter jeg af med at løbe fem minutter i mit eget tempo.
Det tager præcis en time, og der er afveksling nok til, at man ikke når at blive skidetræt af at løfte vægte eller hive i snore eller at køre sur i at løbe på løbebånd. Det er den perfekte træning til folk, der ikke gider at træne! 🙂

KONKURRENCE:

Jeg har fået lov at udlodde fem styks af Lottes nye bog, som indeholder alle de øvelser, jeg træner efter, så man kan tage den med ned i sit lokale center og træne sig stærk, hvis man har lyst. Flere har spurgt, om man kan bruge øvelserne derhjemme, og jeg vil sige, at de fleste af dem faktisk kræver meget få og enkle redskaber, så hvis man vil anskaffe sig dem, kan man selvfølgelig sagtens! Men jeg vil mene, det er mere effektivt at gøre det i et center, hvor de også har løbebånd og kabler og den slags til rådighed.

Hvis man kunne tænke sig at vinde en af de fem bøger, skal man blot skrive en kommentar herunder! Jeg trækker lod imellem alle de deltagende onsdag d. 11. februar, og så bliver bøgerne simpelthen sendt med posten umiddelbart derefter. 😉

Jeg laver også snart et indlæg om den form for mad, Lotte opfordrer til at spise.
Jeg vil sige, den adskiller sig egentlig meget lidt fra det, jeg spiser til hverdag (bortset fra donuts, Marabot og RitterSport) (og Kinderæg) (Og vingummi…), men det kan jo være meget fedt med lidt inspiration!

Hav en forrygende aften! Jeg har lige spist Straciatella-is! (Jeg hørte utroligt godt efter, da Lotte forklarede, at man må det hele – det handler bare om mængden). 😉

Indlægget er lavet i samarbejde med Arndal Fitness & Spa og Politikens Forlag